برای جذب مشتری از طریق تبلیغات اینستاگرامی باید جملات تأثیرگذار و خلاقانهای بلد باشید. هر برند و صفحه کسب و کاری در اینستاگرام میتواند با استفاده از چند راهکار خیلی ساده، توجه مخاطبان را به خودش جلب کند.
اهمیتی ندارد که چقدر هزینه بابت تبلیغات پرداخت میکنید، اگر نتوانید با یک متن جذاب مخاطبان را متقاعد کنید، محتوای تبلیغاتی شما هیچ بازخورد خوبی نمیگیرد. در ادامه نحوه نگارش متن جذاب برای کمپینهای تبلیغاتی در اینستاگرام یا حتی وب سایت اینترنتی را بررسی میکنیم.
اصول اولیه نگارش متن تبلیغات خلاقانه
این روزها به قدری محتوای موجود در اینستاگرام زیاد شده که تا زمانی که خلاقیتی نداشته باشید پستهای شما در این پلتفرم دیده نمیشود. تبلیغات اینستاگرام هم به همین صورت است؛ کاربران فقط محتواهای تبلیغاتی جذاب را رد نمیکنند و آن را تا انتها مشاهده میکنند.
حالا برای اینکه بتوانید یک پست هیجان انگیز و پر بازدید در اینستاگرام داشته باشید، باید در زمان نوشتن کپشن و تدوین کمپین تبلیغاتی به این نکات توجه کنید.
۱- کم گوی و گزینه گوی
تبلیغ جذاب تبلیغی است که از همان اول به دل مخاطب بنشیند. اگر تبلیغات شما خوب نباشد با یک متن یک صفحهای هم قرار نیست مخاطب جذب کند. از طرف دیگر متن طولانی باعث میشود مخاطب علاقهای به خواندن متن نداشته باشد.
فرصت شما برای جذب مخاطب کم است. سعی کنید تا حد ممکن جملات را کوتاهتر کنید و از به کار بردن کلمات اضافه خودداری کنید.
۲- کاملاً واضح و شفاف با مخاطب صحبت کنید
سعی نکنید با استفاده از کلمات سخت و پیچیده نویسی مخاطب را درگیر کنید. کاربران محتوای شما را به صورت سطحی نگاه میکنند. اگر در نگاه اول متوجه هدف و قصد شما از تبلیغات نشوند به سرعت صفحه را اسکرول میکنند. پس متن تبلیغاتی را ساده و قابل فهم بنویسید.
۳- لحن و صدای برند را حفط کنید
متن تبلیغ پیج اینستاگرام دقیقاً با لحن و صدای برند شما یکسان باشد. اگر مخاطب از حس صمیمیت و طنز تبلیغات شما خوشش بیاید انتظار دارد که این ادبیات در پیج اینستاگرامی برند شما رعایت شده باشد.
بسته به نوع کسب و کارتان لحن و صدای برند متفاوتی خواهید داشت. مثلاً اگر یک شرکت خدماتی یا یک دفتر وکالت داشته باشید، به احتمال زیاد لحن برند شما رسمی باشد.
۴- تبلیغاتی ننویسید!
مردم در مقابل متنهای تبلیغاتی موضع میگیرند. به همین خاطر باید تبلیغ خودتان را به شیوه غیر تبلیغاتی بنویسید. قرار نیست به مخاطب امر و نهی کنید که مجبور به خرید از برند شما شود. بالعکس این نوع تبلیغات هیچ نتیجهای برای شما نخواهد داشت.
در عوض سعی کنید مزایای خرید از برند خودتان را به مخاطب بگویید و اجازه دهید خودش تصمیم بگیرد که از شما خرید کند یا خیر.
۵- همان ابتدا اطلاعات مهم را بنویسید
۱۰۰ کارکتر ابتدایی کپشن پستها اهمیت بسیار زیادی دارد. زمانی که کاربر پستهای مختلف اکسپلور را به سمت پایین اسکرول میکند، تنها روی پستهایی که عکس کاور جذاب یا کپشن خلاقانه دارند متوقف میشود.
شما باید مهمترین اطلاعاتی که مخاطب قرار است در این پست با آن آشنا شود را در همان ۱۰۰ کارکتر ابتدایی بنویسید. با استفاده از عنوان و متن جذاب میتوانید مخاطبان را کنجکاو کنید تا روی ادامه متن کلیک کنند.
۶- کاربر را همینجا نگه دارید
برای اینکه بتوانید مخاطب را چند ثانیهای روی پست نگه دارید باید به سه نکته توجه کنید:
- یک حس فوریت برای مخاطب ایجاد کنید. مثلاً پستهای تبلیغاتی که برندها به مناسبت شب یلدا منتشر میکنند تاریخ مصرف دارد. به این صورت که مخاطب فرصت دارد تا همان روز محصولات برند را با تخفیف ۳۰٪ بخرد.
- با ایجاد یک سؤال در متن مخاطبان را درگیر کنید. ببینید که دغدغه اصلی مخاطبان چیست و با استفاده از همان موضوع تلاش کنید تا نظر مخاطبان را جلب کنید.
- پیام خودتان را در قالب یک روایت، داستان یا خاطره کوتاه مطرح کنید.
۷- Call To Action داشته باشید
اقدامی که کاربر بعد از مشاهده پست یا استوری تبلیغاتی به خواسته صاحب تبلیغات انجام میدهد، کال تو اکشن است. این شما هستید که در انتهای متن تبلیغات به کاربر میگویید در قدم بعدی چه کاری انجام دهد. مثلاً:
- انتظار دارید کاربر بعد از دیدن پست شما کامنت بگذارد.
- در سایت شما عضو شود.
- استوریها را دنبال کند.
- روی لینک بیو پیج کلیک کنند.
- صفحه برند را دنبال کند.
- در کامنت دوستانش را منشن کند.
- از سایت شما خرید کنند.
اگر متن تبلیغاتی شما به اندازه کافی قانع کننده باشد، مطمئن باشید که کاربران CTA مورد نظر شما را انجام میدهند.
۸- بخشهای مهم متن را جدا کنید
قرار نیست یک متن آماده برای تبلیغات اینستاگرامی کپی پیست کنید. شما باید برای خوانایی بهتر و جذابیت متن آن را درست، تمیز و در یک چهارچوب اصولی بنویسید. مثلاً:
- پاراگرافهای کوتاه بنویسید و بین هر پاراگراف فاصله بگذارید.
- از ایموجیهای جذاب برای جداسازی متن استفاده کنید.
- بخشهای مهم متن را با استفاده از بولت گذاری، فاصله و کروشه از دیگر بخشهای متن جدا کنید.
۹- هشتگ فراموش نشود
هشتگ یکی از مهمترین بخش متن تبلیغاتی شما را تشکیل میدهد. برای اینکه کاربران بتوانند بهتر شما را پیدا کنند باید از هشتگهای مرتبط و جذاب استفاده کنید. مثلاً هشتگهایی که در مورد برند و حوزه کاری خودتان است میتواند بسیار کمک کننده باشد.
شما میتوانید در هر پست حداکثر ۳۰ هشتگ و در هر استوری حداکثر ۱۰ هشتگ داشته باشید. سعی کنید فقط هشتگهای مرتبط و پر بازدید را زیر پست بنویسید و از حداقل هشتگ استفاده کنید.
نمونه متن تبلیغ پیج اینستاگرام خلاقانه برای جذب مشتری
در ادامه چند نمونه از متن تبلیغاتی خلاقانه برای جذب مشتری برندها را با هم بخوانیم:
- چقدر در مورد خوراکیها اطلاعات دارید؟! میتوانید به ۵ تا سؤال غذابازی امروزمون جواب بدید و شانستون رو برای برنده شدن ۳ تا کد تخفیف ۵۰۰ هزار تومانی امتحان کنید؟ به دوستاتون هم خبر بدید که جا نمونن.
- وقتی چیزی به کارت نمیآد و یه گوشه افتاده، بفروشش! اینطوری هم پولش میره تو جیبت، هم کالایی که بی استفاده مونده به چرخه مصرف برمیگرده. همین حالا انبار تکونی کن و لوازم خاک خورده رو آگهی کن.
سخن پایانی
همان طور که خواندیم برای اینکه بتوانید یک تبلیغات تأثیرگذار و پر بازدید داشته باشید باید از جملات خلاقانه استفاده کنید. با مخاطب ارتباط بگیرید و یک دغدغه ذهنی مخاطب را حل کنید. مطمئن باشید که در آخر متن مخاطب همان کاری را انجام میدهد که شما میخواهید.
منبع: https://www.portal.ir/the-complete-instagram-ads-training
*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و مجله سلامت دکتر بهشتیان مسئولیتی درباره آن ندارد.