رپورتاژ

۱۰ پیامک تبلیغاتی جذابی که رستوران‌ های محبوب استفاده می‌کنند!

اگر صاحب یک رستوران یا کافه هستید و دوست دارید با استفاده از قدرت بازاریابی پیامکی مشتریان جدید کسب کنید، باید بتوانید متن تبلیغاتی خوبی بنویسید و برای افراد ارسال کنید.

در این مطلب قرار است ابتدا نکات مهمی که هنگام نوشتن متن پیامک باید به آن‌ها توجه کنید را بررسی کنیم و سپس به سراغ متن‌های جذابی که می‌تواند مخاطب را شیفته شما کند برویم.

ویژگی‌های یک پیامک تبلیغاتی خوب برای رستوران و کافه

خیلی از افراد فکر می‌کنند نوشتن پیامک که کاری ندارد. چند جمله کوتاه می‌نویسیم و تمام! درحالی که شما باید برای برای نوشتن پیامک تبلیغاتی تمام هنر خود را به کار بگیرید و در ۷۰ کاراکتر، مخاطب را مجاب کنید از شما خرید کند.

متن کوتاه

یکی از ویژگی‌های مهم در بازاریابی پیامکی متن کوتاه و مختصر است. اصلا اسم آن رویش است: پیام کوتاه! بنابراین باید مختصر و مفید بنویسید. هرچقدر متن پیامک کوتاه‌تر باشد، تاثیر و سودآوری آن برای شما بیشتر است.

کوتاهی متن از دو جهت برای تبلیغات پیامکی ضروری است. نکته اول اینکه هر چه متن طولانی‌تری بنویسید، اس‌ام‌اس شما چند بخشی می‌شود و هزینه بیشتری باید برای بازاریابی رستوران و کافه خود بپردازید. اما نکته مهم‌تر این که مشتری با دیدن یک متن بلند و بالا و شبیه یک داستان حوصله‌ش سر می‌رود و اصلا به حرفی که زده‌اید توجه نمیکند.

با لحن صمصمی بنویسید

شما با دوستانتان چگونه صحبت می‌کنید؟ احتمالا از کلمات قلمبه و سلمبه استفاده نمی‌کنید و طوری صحبت می‌کنید که لازم نباشد فرهنگ لغات را دم دستش بگذارد و انگار دارد یک اثر ادبی فاخر می‌خواند، با متن پیام شما سروکله بزند. هنگام بازاریابی پیامکی برای رستوران هم باید دقیقا همین نکات را در ذهن بیاورید. متن پیام خود را ساده و صمیمی اما مودبانه بنویسید تا بتوانید مخاطب را به خود نزدیک کنید.

مشتری را با خدمات خود آشنا کنید

اگر رستوران شما وجه تمایزی با سایر رستوران‌ها دارد که باعث خاص شدن آن می‌شود، باید سعی کنید آن را به اطلاع مخاطب برسانید تا دفعه بعدی که به سراغ یک رستوران می‌گشت، شما را انتخاب کند. بگذارید با یک مثال موضوع را روشن‌تر کنم. چند سال پیش یک رستوران پیامکی به من ارسال کرد و نوشت تمام سبزیجات مورد استفاده در غذاها و سالادهایش را در باغچه حیاط رستوران پرورش می‌دهند.

این موضوع آنقدر برایم جالب بود که مرا مجاب کرد حتی با وجود دور بودن رستوران، سری به آن بزنم و یک غذای گیاهی و سالاد سفارش دهم. بنابراین شما هم وجه تمایز خود را در متن پیامک بیاورید و خدمات ویژه خود را به رخ بکشید.

تخفیف و پیشنهادهای ویژه در نظر بگیرید

شاید باورتان نشود اما بارها و بارها شده برای اینکه سی درصد تخفیف رستوران برایم سوخت نشود، از آن‌ها غذا سفارش داده و حتی کسی را دعوت کرده‌ام تا برای صرف غذا همراه من به رستوران بیاید. یکی از جذاب‌ترین انواع این تخفیف‌ها، منوهای صبحانه است.

شما هم در متن پیامک خود، به خصوص برای مشتریان قدیمی‌تر، تخفیف ویژه و پیشنهادات جذاب در نظر بگیرید. مطمئن باشید هزینه‌ای که می‌کنید به شما برمی‌گردد.

خبرنامه اشتراکی درست کنید

حالا که در تیتر بالا از مشتریان قدیمی صحبت کردم، بیایید بحث خبرنامه اشتراکی یا باشگاه مشتریان را هم باز کنیم. هر کافه و رستورانی یک سری هوادار دارد که هوا چه آفتابی باشد چه برفی، آن‌ها خودشان را به محل کافه و رستوران می‌رسانند و نوشیدنی و خوراکی محبوب خود را سفارش می‌دهند. این افراد را در باشگاه مشتریان خود ذخیره کنید و پیشنهاداتی ویژه به آنان دهید.

قطعا این افراد که کافه و رستوران شما را پاتوق کرده‌اند، دوستانی دارند که به شما معرفی کنند و این‌گونه هر روز به تعداد مشتریان وفادارتان افزوده شده و در نتیجه به رستوران محبوب‌تری تبدیل شوید.

پیشنهاد مطالعه: ۳۰ نمونه متن پیامک تخفیف ویژه

نمونه متن پیامک جذاب برای رستوران و کافه

در این قسمت از مطلب ده نمونه متن پیامک جذابی که کافه‌داران و رستوران‌ها می‌توانند برای جذب مشتری بیشتر از آن‌ها استفاده کنند را برایتان آروده‌ایم.

  • (لذت یک شام رمانتیک با منظره‌ای رویایی در رستوران بام تهران. تماس برای رزرو:۰۹۱۲۶۹۸۲۳۷۴)

  • (محسن تا فیلم رو دانلود کنی غذات هم رسیده. تا ۲۵ درصد تخفیف بیرون‌بر روی پیتزاهای رستوران آتیش + لینک منوی دیجیتال)

  • (از آشپزی تو تعطیلات نوروز خسته شدی؟ همه وعده‌هات با ما. کیترینگ ارکیده با سالم‌ترین غذاهای ایرانی کنار شماست.)

  • (دنبال یه جای دنجی؟ کافه کتاب انارستان یه میز و صندلی دنج برات کنار گذاشته. رزرو: ۰۲۱۶۶۳۶۷۹۶۸)

  • (فاطمه عزیز امروز روز جهانی قهوه است. یه قهوه‌مون نشه؟ برای گرفتن تخفیف ۱۵ درصدی روی منوی قهوه‌های گرم این پیامک رو به صندوقدار نشون بده.)

  • (پکس اولین فست فود بر پایه نان ذرت و سس ارگانیک. ۴۰ هزار تومان هدیه اولین خرید شماست +لینک منوی)

  • (بیکن مخصوص باماهاس ساندویچ لذیذ و دوست داشتنی ۰۲۱۶۶۱۲۹۵۰۰)

  • (ساعت، ساعت پیتزاست. ۵۲ هزار تومان تخفیف خرید اینترنتی غذا از شیلا تا ۱۰ مهر با کد:SHSNP22F)

  • (دست خالی نرو خونه؛ پیتزا و نوشابه یادت بمونه! فقط تا سه روز یک پیتزا و دو نوشابه بخر سیب‌زمینی رایگان ببر.)

  • (تو این زمستون سرد، یه عصرونه گرم مهمون مایی. کافه دلاتو با یه محیط دنج و دوست داشتنی افتتاح شد.)

کلام آخر؛ حالا نوبت شماست!

امیدواریم به کمک این مقاله، دید بهتری نسبت به پیامک‌های تبلیغاتی که برای مشتریان‌تان ارسال می‌کنید پیدا کرده باشید. حالا می‌توانید ارسال پیامک تبلیغاتی برای رستورانتان را شروع کنید. اگر شما هم متن‌های جذاب بیشتری سراغ دارید با ما به اشتراک بگذارید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و مجله سلامت دکتر بهشتیان مسئولیتی درباره آن ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دکتر محمد بهشتیان

دکتر محمد بهشتیان روانشناس، روان درمانگر ، پژوهشگر ، مدرس، هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی، عضو سازمان نظام روانشناسی و انجمن روان پویشی و انجمن هیپنوتراپی آمریکا است. حدودا ۲ دهه است که در رویکردهای مختلف روان درمانی (روانپویشی، طرحواره درمانی، هیپنوتیزم درمانی و…) مشغول تدریس، تربیت روان درمانگر و مشاوره است. تربیت بیش از 1000 روان درمانگر، چاپ بیش از 40 عنوان کتاب، ثبت چندین نوآوری پژوهشی (از جمله دستگاه BWS ویژه هیپنوتیزم سریع) ، چاپ ده ها مقاله علمی پژوهشی، اجرای چندین طرح تحقیقاتی کشوری، برگزرای صدها کارگاه های تخصصی و عمومی؛ بخشی از فعالیت علمی اوست.
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا